tisdag 1 mars 2011

Netko je u mislima

Idag har jag inte gjort många knop. Musiken dånar ur högtalarna, Oliver Dragojevic`. Jag förstår inte mycket av orden, men dom för mig ändå i tankarna till någon. Musikalisk språkkurs i kroatiska. Nedostajes mi moj lipi Hrvatski.
Men det är till Italien jag ska. Tiden fram till 9 maj släpar sig fram. Nu längtar jag verkligen bort här i från. Jag vill ha sol, värme och semester.
Jag är trött, frusen, känner mig sliten och trasig. Visst, jag kan lägga mig under värmefilten och sova. I morgon kan jag spackla över det värsta samt svälja ett plåster eller försöka laga mitt trasiga hjärta med Karlssons klister. Men tyvärr inget hjälper. Inte ens tiden läker alla sår. Kanske inte är så konstigt för tiden verkar stå stilla just nu.
Poljubac I Zagraljaje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar