onsdag 9 mars 2011

När?

Så har ytterligare en dag snart försvunnit ur mitt liv. Jag har för länge sen gett upp om att finna meningen med att dagar kommer och dagar går. Allt det där jag vill göra, allt det där jag vill ha och uppleva. Svaret blir som vanligt, sen. Men när då sen???  I morgon, nästa månad, i sommar, om ett par år eller aldrig? Villkor och alla odds är emot mig.
Som vanligt är det mest pengar som saknas för att komma vidare i livet. Många kanske är nöjda med att jobba, äta och sova. Det kanske jag också skulle vara om jag fick dela livet med den som har lagt beslag på mitt hjärta. Men han lyser med sin frånvaro. Det gör solen också. Ute är det regnblandat snö. Vintern håller oss fortfarande i sin frusna hand. Min hand är tom, tankarna är desto fler. 
Men jag biter ihop och försöker tro på att en ljusnande framtid är min. 
I morgon är en ny dag, men tyvärr utan nya möjligheter. Dom kommer kanske sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar